Je bedrijfslogo overal laten opvallen

Je bedrijfslogo overal laten opvallen

Een sterk logo is een aanwinst voor een bedrijf of organisatie. Het is belangrijk om te zorgen dat het logo goed opvalt. Hierdoor kan het sneller herkent worden. Een logo is een sterke visuele herkenning van een bedrijf. Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden. Het geldt voor de prehistorische grottekeningen tot aan de iconen op de smartphone. Ook bij een logo is dit het geval. Het maakt niet uit of het logo op de site staat, een poster, verzendlabels, briefpapier of op een andere plek: zorg dat het opvalt. 

Een goed logo

Wanneer er een goed logo is dan kan het de uitstraling van het bedrijf versterken en de kassa laten rinkelen. Het is de indruk die mensen krijgen bij het bedrijf en zorgen voor herkenbaarheid en meer naamsbekendheid. Het logo kan ook mensen afschrikken trouwens. Wanneer het er te frivool en vrolijk uitziet terwijl het niet congruent is met de branche of het soort bedrijf. Een accountantskantoor moet serieus genomen worden en een vakantiebedrijf is een business voor vrolijkheid. 

Een sterke uitstraling

Het logo moet een stoere uitstraling hebben. Een ZZP’er kan zijn business presenteren met een geweldig logo, waardoor het een grote multinational lijkt. Het logo valt direct op. Het is sterk om zo een goede indruk te maken bij je doelgroep en klanten. Het is goed voor een transportbedrijf, klein administratiekantoor en zelfs voor de groenteboer belangrijk om een goed logo te hebben. Herkenbaarheid is krachtig. 

Waar laat je het opvallen? 

Het is goed om online en offline aanwezig te zijn. Laat het opvallen op de gevel van je bedrijf, op het briefpapier, in de advertenties en in de regio. Door een opvallend logo goed te presenteren zal je bedrijf meer top of mind worden. Men ziet je overal en daardoor ontstaat er een positieve spiraal. Men kan niet meer om je bedrijf heen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *