Trends in de transport wereld

Trends in de transport wereld

In elke sector zijn er momenteel erg veel veranderingen gaande, als maatschappij zijn we namelijk met zijn alle op erg veel verschillende vlakken behoorlijk aan het veranderen. Het is dan ook niet gek dat in der transportsector erg veel veranderingen plaats vinden. De sector heeft een periode achter de rug met enorme groei door de pandemie, en ook door de ontwikkelingen rondom duurzaamheid moet er veel veranderen. Wil je meer weten over de veranderingen die gaande zijn in de logistieke sector? Lees hieronder dan snel verder voor meer informatie hierover.

Transitie naar duurzaamheid

Er zijn momenteel vele verschillende ontwikkelingen in de transportsector, dat er een transitie gaande is naar een duurzamere vorm van transport is daar een van. De transport sector blijkt namelijk de sector te zijn met de grootste CO2 uitstoot, daarom is het van groot belang dat deze sector gaat verduurzamen. Zo wordt er steeds meer gebruik gemaakt van elektrische voertuigen voor kortere afstanden en voor luchttransport wordt er bijvoorbeeld gekozen voor kerosine die is gewonnen uit biomassa. Zo zijn er verschillende veranderingen die langzaam maar zeker toe werken naar het verduurzamen van de gehele transport sector. Dit is een positieve ontwikkeling voor de aarde.

Meer winkelen in het buitenland

Een andere trend die momenteel speelt in de transport sector is dat er steeds meer producten over de grens worden gekocht. Zo zijn veel webwinkels uit China erg populair geworden door de lage prijzen van de producten, hierdoor neemt het transport enorm toe. Tijdens het transport van deze goederen wordt er ook nog eens gebruik gemaakt van meer dan een vorm van vervoer. Denk hierbij aan vliegtuigen, schepen en vrachtwagens. Hierdoor moeten de tracering systemen verbeterd worden, en daar is deze sector dan ook hard mee aan het werk om dat voor elkaar te kunnen krijgen.

Snellere en specifiekere leveringen

Doordat alle mensen die items bestellen gewend zijn geraakt aan de snelle levertijden, wordt hier dan ook vaak op gerekend. Veel bedrijven adverteren met slogans als “vandaag besteld, morgen in huis”. Hier zit natuurlijk een grote transport planning achter, waardoor het niet altijd lukt om deze belofte waar te kunnen maken. Toch verwachten consumenten hun pakketten op tijd, en daarom is de transport sector hard bezig met het verbeteren van deze processen. Dit is een aardige klus die veel tijd, geld en moeite kost van de sector. Wel zijn ze al op de goede weg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *