Wat zijn de benodigdheden op een logistiek kantoor?

Wat zijn de benodigdheden op een logistiek kantoor?

Om ons blog avontuur te starten… wanneer je naar een nieuw kantoorpand gaat of je zit al in een huidig kantoorpand zijn er een aantal benodigdheden die nodig zijn om goed functioneel te kunnen werken. Sommige zaken hebben ook impact op hoe jij je op je werkplek voelt. Het is daarom goed om alles goed af te stellen op de persoon die werkzaam is op die werkplek. Bij Broersma logistiek verschilt het hierbij natuurlijk of je op kantoor bent of actief beweegt bij de uitvoerende logistiek.

Licht en temperatuur

Allereerst is het belangrijk om er voor te zorgen dat het licht, hygiene en de temperatuur van de omgeving van je werkplek in orde is. Je moet er voor zorgen dat je bureau/werkplek altijd goed verlicht is zodat je geen hoofdpijn kan krijgen van een computer beeldscherm. Het beste is om daglicht te gebruiken, dit is het meest natuurlijke en gratis. Het is prettiger werken in een goede temperatuur die rond de 19 en 21 graden. Wanneer de temperatuur niet goed geregeld is kan het ervoor zorgen dat je lichaam teveel energie nodig heeft om op temperatuur te komen waardoor je eerder vermoeid raakt. Daarnaast is het noodzakelijk om eens in de zoveel tijd de luchtkanalen te laten reinigen. Dit zorgt voor een hygienische, maar ook een gezonde omgeving om in te werken.

Apparatuur

Wanneer je werkzaam bent op een werkplek is het fijn als al het apparatuur goed werkt. Zoals een computer of laptop die beschikt over de laatste update en de beste software zodat alles goed werkt. Ook is het fijn als je beschikt over snel internet zodat je niet hoeft te wachten tot dat iets is geladen. Wanneer jij  over een werktelefoon beschikt is het verstandig om de zakelijk beste sim only af te sluiten. Wanneer er meerde telefoonabonnementen binnen het bedrijf worden gebruikt, en iedereen heeft een zakelijke sim-only, is dit administratief makkelijker omdat alle gegevens op één account worden gezet i.p.v. op meerdere.

Voor de uitvoerende werkzaamheden

Voor de uitvoerende werkzaamheden in de logistiek zijn er ook verschillende producten die je kan gebruiken om het werk te vereenvoudigen. Deze zijn bijvoorbeeld nodig voor in inladen, documenteren of vervoeren.

  • Spanbanden: Minimaal 3 aanwezig in de bus of wagen, dit vinden wij omdat je er zeker 2 nodig hebt om iets vast te zetten en de 3e als reserve moet zijn.
  • Steekwagen: Spreekt eigenlijk wel voor zich… Een steekwagen is sterk, ergonomisch en uitstekend geschikt voor transport van kratten, dozen of kisten.
  • Palletwagen: Je hebt de palletwagen nodig voor alles dat te groot is voor de steekwagen eigenlijk.
  • Magazijnopslag: Je wilt als je een magazijn hebt, alles duidelijk, overzichtelijk en zo makkelijk mogelijk opbergen. Het is makkelijk om hiervoor met kisten, koffers en palletkratten te werken.

Voor op kantoor:

  • Vrachtbriefpapier: Gemakkelijk je vrachtbrieven printen op briefpapier.
  • Archiefmappen: Om alles duidelijk, ordelijk en netjes te documenteren.
  • Archiefkast: De nieuwe AVG wetgeving stel eisen aan kasten waar je persoonsgegevens in opslaat. Deze moet namelijk op slot kunnen, brandwerend zou ook een pre kunnen zijn.
  • Whiteboard: Wij houden nog erg van het ouderwetse whiteboard. Het is simpel, duidelijk en enorm handig. Daarnaast kan je er gemakkelijk iets op uitleggen en presenteren.